Czym jest pozycjonowanie?
Tajemniczo brzmiące pozycjonowanie lub inaczej SEO to działania w marketingu internetowym, mające na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarki oraz zdobycia dla fraz kluczowych jak najwyższych pozycji (najlepiej w tzw. top10). Jest to proces długotrwały, efekty z działań mogą być, więc widoczne dopiero po kilku miesiącach do roku, lecz jest to strategia, która może okazać się niezbędna w promowaniu firmy. pozycjonowanie jest bardzo uniwersalne i może być zastosowane dla firm z niemalże wszystkich branż, z pewnymi różnicami, gdyż inną strategię należy wprowadzić w przypadku sklepu internetowego, a jeszcze inną w przypadku zwykłej strony informacyjnej.
Na czym polega SEO?
Działania wykonywane przez zazwyczaj specjalistę ds. SEO można podzielić na dwa obszary: on-site oraz off-site. Ten pierwszy dotyczy działań przeprowadzanych bezpośrednio na stronie, czyli optymalizacji m.in. kodu strony, treści, meta tagów pod wymagania algorytmów wyszukiwarki. Obszar off-site dotyczy zaś profilu linkowania strony, czyli pozyskiwania naturalnych i wartościowych linków z witryn zewnętrznych, które mogą wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie strony.
Jak długo należy czekać na efekty?
Niestety, nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, kiedy dokładnie należy spodziewać się efektów. Pozycjonowanie jest procesem niezwykle złożonym, zależy od wielu czynników. Jednym z podstawowych jest konkurencyjność. Im więcej danych firm w branży tym ciężej wybić się z własną firmą do potencjalnych klientów. Tak samo jest i w przypadku SEO. Czasem efekty z działań przychodzą od razu, a czasem dopiero po kilku, kilkunastu miesiącach. Kolejnym ważnym aspektem jest oczywiście dobór odpowiednich słów kluczowych dla pozycjonowania strony.
Kto się tym zajmuje?
Pozycjonowanie jest zajęciem często żmudnym i wymagającym szczegółowej analizy, dlatego osoba zajmująca się optymalizacją i promowaniem strony poprzez bezpłatne wyniki organiczne, powinna mieć specjalistyczną wiedzę z tego zakresu, popartą doświadczeniem. Warto, więc jest skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO, która dysponuje specjalistycznym zapleczem, narzędziami i korzysta z pomocy wykwalifikowanych pracowników.